Criza Locomotivelor Europei: Concedieri Masive în Industria Auto
Într-un peisaj industrial zguduit de turbulențe, Schaeffler, gigantul german al pieselor auto, a aruncat o bombă care a zguduit temeliile industriei auto europene. Anunțul de marți a venit ca un trăsnet: 4.700 de angajați vor fi trimiși acasă, o mișcare drastică ce reflectă o scădere alarmantă a profitului operațional. Cu acțiunile în picaj liber, scăzând cu 4,6% și cu o depreciere de peste 20% de la începutul anului, Schaeffler își dezvăluie vulnerabilitățile în fața unui sector auto european asediat de provocări.
Un Viitor Electric Plin de Obstacole
De la costuri de producție care ating cote astrale, la o cerere în scădere și o concurență din China tot mai agresivă, industria auto europeană pare să fie într-un labirint fără ieșire. Adăugând la aceasta tranziția anevoioasă către vehiculele electrice, tabloul devine și mai sumbru. În acest context, Schaeffler România a fost forțată să apeleze la măsuri extreme, inclusiv șomajul tehnic, într-un efort disperat de a-și păstra competitivitatea și de a proteja cât mai multe locuri de muncă.
Reacții și Consecințe: O Comunitate în Alertă
Ulrich Schoepplein, vocea angajaților Schaeffler, nu și-a ascuns dezamăgirea, cerând conducerii să caute alternative pentru salvarea locurilor de muncă. Germania se pregătește pentru cel mai mare impact, cu aproximativ 2.800 de angajați care urmează să fie concediați. Dar nu doar Germania este afectată; cinci fabrici din Europa, inclusiv două care se vor închide, vor simți, de asemenea, greutatea deciziilor Schaeffler.
Un Plan de Eficientizare Costisitor
În încercarea de a naviga prin aceste ape tulburi, Schaeffler își propune să economisească aproximativ 290 de milioane de euro anual, printr-un plan de eficientizare care va costa, ironic, aproape dublu. Cu o reducere netă de 3.700 de locuri de muncă, reprezentând 3,1% din forța de muncă totală a companiei, Schaeffler se află într-o cursă contra cronometru pentru a-și asigura supraviețuirea într-o eră a incertitudinilor.
Sursa: realitatea.net