Beijingul avertizează Uniunea Europeană că îi va lovi sectoarele aviatice și agricole dacă Bruxelles-ul nu se retrage dintr-un război comercial iminent.
Întrucât Comisia Europeană se așteaptă să aplice tarife pentru vehiculele electrice chinezești în zilele următoare, Ministerul Comerțului chinez i-a trimis o scrisoare de cinci pagini șefului comercial al UE, Valdis Dombrovskis, cerând o resetare, potrivit unei persoane care cunoaște direct dosarul. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a confirmat pentru POLITICO că Dombrovskis a primit scrisoarea. „Lucrăm la un răspuns”, a adăugat purtătorul de cuvânt. Scrisoarea, potrivit persoanei informate, arată clar că Beijingul este supărat de ritmul crescut al investigațiilor comerciale lansate de executivul UE în ultimele luni și solicită un armistițiu pentru a evita escaladarea ulterioară. Cu toate acestea, China nu solicită pur și simplu încetarea ostilităților, ci semnalează și potențiale represalii. Acest lucru ar „începe” cu aviația și agricultura, potrivit unei surse informate despre abordarea Beijingului, care era familiarizată cu scrisoarea. Miza nu ar putea fi mai mare: alegătorii vor alege un nou Parlament European în perioada 6-9 iunie, iar Comisia este probabil să amâne anunțarea rezultatului unei investigații de nouă luni privind subvențiile chineze către producătorii săi de vehicule electrice până după ce rezultatele vor fi afișate.
Nu este încă clar ce nivel al taxelor de import ar impune Bruxelles-ul, dar analiștii spun că ar trebui să crească până la 50% de la actualul 10% pentru a echilibra avantajul de cost de care se bucură producătorii chinezi de vehicule electrice, conduși de BYD. Potrivit Rhodium Group, importurile UE de vehicule electrice din China au crescut la 11,5 miliarde de dolari în 2023 de la 1,6 miliarde de dolari în 2020, reprezentând 37% din toate importurile de vehicule electrice.