Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive – interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)” se arată în documentul citat.În acest context, ANPC sfătuieşte consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri să se informeze cu atenţie, înaintea achiziţionării unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţurilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile. Temerile legate de Temu sunt tot mai mari și în Occident. Există o temere că noul gigant al vânzărilor online va evolua asemeni TikTok, devenind o entitate aproape imposibil de controlat, scrie Financial Times, potrivit Curs de Guvernare. Federația Organizațiilor Consumatorilor Germani nu reușește să impună măsuri de protecție, iar Uniunea Europeană abia acum își pune problema unui jucător care trece peste reguli ca să crească într-o lună cât alții într-un an. Cu o promovare costisitoare și agresivă, care eludează regulile occidentale de protecție a consumatorilorși cu linii de aprovizionare care ocolesc lanțurilor globale, Temu ameință piața unică și face concurență neloială jucătorilor europeni și români care respectă regulile comerțului și ale protecţiei consumatorilor, arată sursa citată.
Sursa: Realitatea.net